Компанія Opera подала скаргу до антимонопольного регулятора Бразилії, звинувативши Microsoft у систематичному використанні “маніпулятивних тактик дизайну”, які змушують користувачів залишатися на браузері Edge замість переходу на альтернативи, повідомляє The Verge.
Як заявив юрисконсульт Opera Аарон МакПарлан, Microsoft цілеспрямовано обмежує конкуренцію на Windows: “Спершу альтернативні браузери, як Opera, не мають доступу до можливостей попереднього встановлення. А потім Microsoft заважає користувачам у завантаженні та використанні цих браузерів”.
У скарзі компанія перелічує низку практик, які порушують вибір користувача. Наприклад, Windows ігнорує встановлений за замовчуванням браузер, коли відкриває PDF-файли, посилання з Outlook або Microsoft Teams, а також інтегровані функції пошуку чи віджети. Крім того, під час спроби завантажити інший браузер, користувачі стикаються з агресивними банерами, які схиляють залишитися на Edge.
Opera обрала Бразилію для подання скарги не випадково – це один із ключових ринків компанії, де її браузер посідає третє місце за популярністю. Водночас у скарзі йдеться про глобальні практики Microsoft. “Це шанс для Бразилії стати лідером у захисті цифрової конкуренції”, – зазначив МакПарлан.
У разі успіху Opera вимагає від Microsoft низки змін: припинити блокування завантаження сторонніх браузерів, дозволити виробникам ПК попередньо встановлювати інші браузери за замовчуванням і зобов’язати компанію відмовитися від маніпулятивних практик у дизайні.
Компанія також нагадала, що раніше вже подавала аналогічну скаргу проти Microsoft у 2007 році, яка зрештою призвела до появи “екрану вибору браузера” в Windows. Тоді Microsoft була зобов’язана пропонувати користувачам альтернативи до Internet Explorer, але згодом була оштрафована на $730 млн за невиконання цієї вимоги.
Opera подала антимонопольну скаргу на Microsoft
